Thursday, February 21, 2013

Paleo Bröd

Då och då  blir jag riktigt sugen på en ordentligt macka,  fast..  helst utan gluten och andra produkter man  kan leva utan. Då får jag söka omkring på nätet.. och hittade ett recept som tilltalade mej bättre än de föregående. Paleo Bröd är det.  A grainfree living. Fast jag hade inte mandelmjöl hemma, det fick bli det jag malde själv och  fyllde på  med lite kokosnötsmjöl istället. Så detta är min version av brödet:

Paleo Bröd # 1

2dl mandelmjöl
1msk kokosnötsmjöl
2msk psylliumfrön
1msk fiberhusk
2tsk bakpulver
2msk sesamfrön
4 msk krossad linfrö
2dl kokosmjölk
3 ägg
2msk kokosfett

1. Sätt ugn på 200 grader
2. Blanda ihop de torra ingredienserna i en skål.
3. Blanda ihop de blöta i en annan skål.
4. Mixa ihop de två. Låt stå ca 5-10 minuter i viloläge.
5. Häll över smeten till en bakpappersklädd brödform, jämna gärna till  med en blöt slickepott.
6. Strö över lite sesamfrön.
7. Grädda mitt i ugn ca 20 minuter.

Gott blev det! Tyvärr ingen bild denna gång då min kamera är något kaputt. :(


No comments: